یزدفردا :رييس سازمان ليگ دوچرخه‌سواري ايران پيست در حال ساخت يزد را تنها پيست چوبي و مسقف كشور خواند و گفت: مسئولين كشور و استان بيشتر به اهميت ساخت اين پيست بپردازند.  
محمود وفايي" شب گذشته در جمع خبرنگاران رسانه‌هاي گروهي استان يزد با اشاره به مجزا برگزار شدن مسابقات ليگ در دو بخش پيست و جاده از سال جاري، تصريح كرد: اين اقدام در راستاي تخصصي‌تر شدن دوچرخه‌سواران در اين دو بخش انجام شده و تاكنون به دليل آماده نبودن و كمبود زيرساخت‌هايي همچون پيست دوچرخه‌سواري، اين اقدام انجام نمي‌شد.
‌وي در ادامه گفت‌: با برنامه‌ريزي انجام شده توسط هيات دوچرخه‌سواري استان يزد از شانزدهم ارديبهشت‌ماه ميزباني اين استان در برگزاري نخستین مرحله از رقابت‌های لیگ برتر دوچرخه سواری در مواد جاده و انتخابي المپيك 2012 لندن بوديم كه رقابت‌ها با كيفيت بالا و نظم خاصي برگزار شد.
وفايي خاطرنشان كرد: برگزاري مسابقات انتخابي المپيك 2012 لندن در يزد حساسيت رقابت‌‌هاي ليگ برتر را دوچندان كرد و ركابزنان با تمام تلاش خود براي كسب سهميه ركاب زدند.
رييس سازمان ليگ دوچرخه‌سواري كشور با اشاره به اين كه ايران در مسابقات المپيك با سه سهميه حضور خواهد داشت، گفت: "عليرضا حقي" به عنوان يك نفر از اين سه سهميه در مسابقات انتخابي يزد در ماده تايم تريل انتخاب شد و دو نفر ديگر با توجه امتيازها و عناوين كسب شده در مسابقات و ليگ‌هاي كشور در سال گذشته و با نظر كميته فني تيم ملي انتخاب خواهند شد.
وي اذعان نمود: در اين مسابقات به جز "مهدي سهرابي" و "امير زرگري" به دليل حضور در مسابقات بين المللي جيرو ايتاليا و "قادر ميزباني" به دليل مصدوميت، تمام دوچرخه‌سواران مطرح كشور حضور داشتند.
وفايي با اشاره به جايگاه نخست دوچرخه‌سواري ايران در رنكينگ آسيا در بخش جاده، از ميزباني جام باشگاه‌هاي آسيا به ميزباني ايران در مهرماه سال جاري خبر داد.  
وي در بخش ديگري از صحبت‌هايش با اشاره به ثبت تیم پیشگامان کویر یزد به عنوان اولین تیم فدراسیون دوچرخه سواری ایران در مواد پیست در فهرست اتحادیه جهانی دوچرخه‌‌سواری، يادآور شد: تیم دوچرخه‌سواری پیشگامان کویر یزد به عنوان اولین تیم تخصصی ایرانی در مواد پیست در فهرست اتحادیه جهانی دوچرخه سواری(UCI) به ثبت رسیده و از این پس می‌تواند به عنوان نماینده فدراسیون دوچرخه‌سواری کشورمان در جام‌های جهانی، کاپ‌های آسیایی و سایر مسابقات بین‌المللی ثبت شده در تقویم اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری(UCI) شرکت کند.
وفايي در ادامه به موضوع پيست دوچرخه‌سواري يزد پرداخت و گفت: اين پيست كه تنها پيست چوبي و مسقف كشور به شمار مي‌رود خارج از برنامه‌هاي سازمان بوده و به همت مسئولين استان به عنوان يك طرح ملي در حال ساخت و هم‌اكنون مراحل مقدماتي آن در حال انجام است.
وي ابراز اميدواري كرد؛ مسئولين كشور و استان يزد بيشتر به اهميت ساخت اين پيست پرداخته و با حمايت‌هاي خود مراحل عمليات اجرايي آن سپري شود.
رييس سازمان ليگ كشور در پايان نيز از ميزباني خوب استان يزد در مسابقات دوچرخه‌سواري ليگ برتر در بخش جاده تقدير كرد.
" سيد حسين سعيدنامه" سرپرست اجرايي و ناظر فني فدراسيون درخصوص مسابقات انتخابي المپيك در يزد نيز با اشاره به حساسيت اين مسابقات به خبرنگاران گفت: همزمان با برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی اعزامی به مسابقات المپیک 2012 لندن و نخستین مرحله از مسابقات لیگ برتر دوچرخه‌سواری در مواد جاده به ميزباني استان یزد، افسران ستاد مبارزه با دوپینگ کشورمان با حضور در يزد از سه نفر اول مسابقات تایم تریل و یک نفر به صورت تصادفی تست دوپینگ گرفتند.
وي اضافه كرد: تست‌هاي گرفته شده از ورزشكاران به آزماشگاه کلن آلمان ارسال و مسئولین این آزمایشگاه نتایج را پس از چند هفته اعلام خواهند كرد.
سعيدنامه با اشاره به هزينه‌ي بالاي تست‌هاي دوپينگ، از جديت فدراسيون در انجام اين آزمايشات خبر داد و گفت: خوشبختانه فعاليت ستاد مبارزه با دوپينگ فدراسيون با جديت از دو سال گذشته آغاز شده و در اين مدت اطلاعرساني كامل براي دوچرخه‌سواران انجام گرفته است و اين مبارزه همچنان در فدراسيون ادامه خواهد داشت.
"اسد هاشم وند" رييس كميته داوران فدراسيون دوچرخه‌سواري كشورمان نيز در اين كنفرانس خبري اظهار نمود: رقابتهای انتخابی المپیک 2012 لندن با حضور 29 داور برتر دوچرخه‌سواری کشورمان به میزبانی یزد برگزار شد.
وي قضاوت داوران در اين رقابت‌ها را با كيفيت بسيار عالي ارزيابي كرد و از دست‌اندركاران برگزاري اين مسابقات تشكر كرد.
"داوود فتح‌آبادي" دبير هيات دوچرخه‌سواري استان يزد نيز با اشاره به جايگاه يزد در دوچرخه‌سواري كشور، اظهار اميدواري نمود: با حمايت مسئولان كشور و استان، پتانسيل‌هاي بالقوه استان در اين رشته‌ي ورزشي بيش از پيش بالفعل شوند.
وي علت ركود دوچرخه‌سواري بانوان در استان را نبود جايگاه مناسب براي بانوان ركابزن بيان كرد و گفت: هيات دوچرخه‌سواري استان با توجه به آماده نشدن پيست دوچرخه‌سواري استان، در نظر دارد با راه‌اندازي يك پيست آماتوري براي بانوان اين بخش را نيز مجدداً فعال نمايد.
"حميد عطاالهي" دبير سازمان ليگ نيز در اين نشست خبري به بيان توضيحاتي در رابطه با برنامه‌هاي ليگ پرداخت.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا